beállítottunk az egyik bank webes felületén csoportos beszedési megbízást egy tévészolgáltató felé. megadtuk a szolgáltató azonosítóját, megadtuk az ügyfél azonosítóját (na ez is egy külön sztori, de ennél a szolgáltatónál most pont egyértelmű volt), a bank elfogadta (jajj várjál, megállunk egy pillanatra: ha nem adok meg limitösszeget és beikszelem, hogy a limitösszeg átadásához nem járulok hozzá, az nem jó. ha nem adok meg összeget, akkor csak úgy fogadja el, ha beikszelve marad hogy hozzájárulok a (nem létező) limitösszeg átadásához)
na de felveszem a fonalat: nem sokkal később jött egy papíros levél a tévészolgáltatótól: a címzett a mi nevünk, a levél fejlécén az ügyfélszámunk (pl. 654321) is stimmelt. a levél tartalma az, hogy a bank átküldte nekik a megbízási kérést, de rosszak az adataink, javítsuk. a helyes adatok: ügyfélszám: 0654321. érted: a saját papírjukon a vezető nulla nélkül szerepel az ügyfélszámunk. nemnem, nemcsakhogy a saját számlájukon, amiről mi lemásoltuk, de a saját megdorgáló papírjukon is. de azért az ügyfél a hülye, azonnal javítsuk, és ha emiatt egy számlánk nincs befizetve, az is a mi bajunk. beazonosítottak minket a megbízási kérés alapján, valaki megírta a lecsesző levelet, kiküldte drága pénzért. ahelyett, hogy odaírták volna azt a vezető nullát, ami ezek szerint ezen az egyetlen helyen szükséges, mert ők se használják amúgy, de nekem tudni kéne.
miért is nem jutunk előre? mennyi ész kellett volna ahhoz, hogy ezt a levelet, a késlekedést, az új megbízás felvételét megspóroljuk? mennyi ilyen fölösleges levél mehet ki naponta a cégektől?...